|
Oktober - November - December 2011Efter at have afsluttet diverse små projekter og være kommet på plads i det nye værksted, er arbejdet med at aptere, genoptaget. For at kistebænke osv. kommer til at passe bedst sammen, startes der fra forenden og arbejdes bagud. Det meste aptering helt ude i spidsen blev lavet, inden flytningen tidligere på året. Da barskabet i bagbord side ikke genopbygges, på grund af en anden udformning af køjen i spidsen af båden, lukkes der af her, med et panel, som senere skal beklædes med nappa. Bagpladen til instrumentkonsollet tilpasses. For at give mere plads på kistebænken i styrbord side, laves der et arrangement i rustfrit stål, så styrestolen kan skubbes frem, ind under rattet, når den ikke benyttes. Endnu et panel i rækken fremstilles, for at lukke en vanskelig samling af. Fundamentet til kistebænkene skal stå i U lister, som er skruet fast i gulvet. Styrbord side. Prøvemontering af mahogni liste i bagbord side. Listen skal holde siddehynden på plads, samt fungere som hvile for bordpladen, når den nedfældes og kahytten laves om til soverum. Prøven ser tilfredsstillende ud og der fræses en hel liste og skæres en plade. Med hynder. I styrbord side er det lidt mere omfattende at færdiggøre kistebænken, da stolekonsollet komplicerer konstruktionen. Men en hurtig prøveopstilling giver et indtryk af hvordan styrbord side kommer til at se ud. Originalt gik pladen imellem kistebænk og pantry op til loftet og hjalp til med at bære flybridgen. For at give mere lys i kahytten, stopper denne plade nu lidt under ruderne og flybridgen skal understøttes af et rustfrit stålrør.
|