|
Januar - Februar - Marts 2021Slibearbejdet fortsætter lidt ind i det nye år. På de nye bukke, kom båden til at stå i den vinkel som jeg forudser den kommer til at ligge i, når den bliver søsat. Højden på vandlinien har jeg nogenlunde anslået ud fra billeder af andre Draco 2500. Med hjælp af et bræt, der står på gulvet, kan jeg sætte en masse streger hele vejen rundt om båden. Det er vigtigt at få fastlagt hvor "skille-linien" er, da der skal gøres forskellige behandlinger over og under vandlinien. Over vandlinien skal der være høj finish, som må sprøjtes på, mens der under vandlinie skal være knap så høj finish, der rulles på. Planen er at rulle nogle lag ren epoxi på underskrovet først, for derefter at give det primer og til sidst anti fouling. Fribord skal ikke have epoxi, men en 2 komponent epoxi primer og derefter 2 komponent poly urethane lak. Jeg lavede et eksperimet med at bukke et stykke lexan, til den nye spoiler på flybridgen, men det gik helt galt. Selvom jeg ikke mente at der kom for meget varme på, blev der alligevel en masse bobler i glasset. Et lignende eksperiment med plexiglas, for nogen tid siden, gik mere heldigt, så noget kunne tyde på at Plexiglas er mere velegnet til at varme og forme. Side-projektet med at teste Mercedes motor i Draco 1700 har jeg nu valgt at afslutte, da jeg har testet det jeg vil. Mercedes motoren egner sig fint som bådmotor, den har god træk kraft og Mercruiser varmeveksleren giver tilstrækkelig køling. Derfor tager jeg motoren ud og sælger båden.
|