Januar - Februar - Marts 2018

Tilbage til Draco

Vinteren blev, blandt andet, brugt på at lave diverse beslag og rør til motorinstallationen.

Motoren flyttes over i styrbord side og der laves flere beslag. Ikke alle beslag fra bagbord og styrbord motor er ens. Det skyldes at varmevekslerne er placeret midt i motorrummet og motorerne ikke står parallelt. Motorerne peger lidt imod hinanden, på grund af det krumme agterspejl.

En af sommerens vigtigste opgaver, bliver at male flybridgen. Der mangler endnu noget slibe og spartlearbejde. Spartlearbejde er det for koldt til, men der kan slibes.

Originalt er flybridgen samlet af flere dele, som er fibret sammen og dækket af med aluminiums lister. Alle disse samlinger er slebet op og lukket med glasfiber, så det ikke er nødvendigt at dække disse samlinger mere.

Den lille blå spoiler, som sidder på flybridgen er lavet i plexiglass, som efter mange år er skrøbelig og beskadiget. Nye kan ikke skaffes. Tidligere lavede jeg støbeforme i glasfiber, af de gamle og fik nu pludselig den ide, at prøve at varme plexiglas op med en ukrudtsbrænder og forme det over en af formene.

Det var et lovende resultat, så langt. Glasfiberformen holder til varmen. Så den umiddelbare konklusion, er at det er metoden til at fremstille nye. Dog er det nødvendigt at skære materialet så tæt på den endelige facon som muligt. Er der for meget overskydende materiale, er det vanskeligt at forme.

Tilbage Næste