Oktober - November - December 2016

Tilbage til Draco

Arbejdet med instrumentbrættet indebærer at lave afsluttende lister, i mahogni.

Ved afprøvning med en gammel styrestol, viser det sig at rattet er placeret for langt til højre. Der er for lidt plads imellem rattet og gashåndtagene. Instrumentbrættet må derfor laves bredere, til venstre, for at rattet kan flyttes og instrumenterne fortsat kan være centrerede over rattet. Denne opgave tages der fat på, i det nye år.

En anden opgave som har ventet længe, er fremstilling af skuffe og skabslåge til pantryet. For at afprøve en ide til designet, laves en skuffe, med en frontplade i bodex finer, med kant omkring, af mahogni.

Resultatet er tilpas klassisk, så dette design vedtages og skabslågen laves i samme design.

Flybridgen skal have ny topcoat og for at få optimal vedhæftning alle steder, slibes skridmønstret indvendig bort. At bevare det gamle mønster vil indebære en ret omfattende rengøring/oprensning, så det vurderes at det er en nemmere løsning at slibe det bort og påføre skridsikker belægning igen, der hvor det er nødvendigt.

For at have et minimum af krinkelkroge indvendig i flybridgen, skæres de opstøbninger bort, som holder hynden på plads. Hullerne støbes til med glasfiber. Det vurderes at styrken disse bidrager med, er minimal, da flybridgen er godt understøttet.

Et job som har ventet længe, er fremstilling af en ny spoiler på flybridgen.

Den gamle er i dårlig forfatning og skør, som plexiglas har en tendens til at blive med årene. En ny er umulig at opdrive. Den tidligere produktionschef ved Draco har berettet at formene blev solgt som skrot efter konkursen, da de var i aluminium. Derfor må der laves forme, for at lave nye dele. Planen er at lave et aftryk af de gamle dele, for at have noget der har den rigtige facon. Derefter må det forsøges at trække/forme noget nyt materiale (Lexan) henover disse forme.

  

Tilbage Næste