|
Juli - August - September 2016Resten af sommeren gik med at klargøre flybridgen til ny topcoat. Planen var egentlig at den skulle have haft topcoat inden vinter, men det viste sig at være lidt for optimistisk. Støbe, slibe og spartlearbejdet var ret omfattende. Efter endt støbning af samlingen, vendes flybridgen om. For at få en passende arbejdshøjde, laves nogle ben på vognen. Følgende skal gøres: - Bortslibning af skridmønster - Generel slibning/spartling - Ny vind-spoiler(må special fremstilles, da den ikke kan købes) - Instrumentbræt færdiggøres - Nyt stolekonsol Skridmønsteret bortslibes, da det allerede er malet over én gang og en rensning for ordentlig vedhæftning, nok er lige så omfattende som at slibe det hele væk. Skridmønsteret er egentlig kun nødvendig i styrbord side, hvor der er gangareal og planen er at dette skal belægges med Flexi-Teek, så skridmønsteret er derfor blevet overflødigt. I bagbord side, hvor hynden er placeret, er det ikke nødvendigt. Der kan laves andre foranstaltninger for at hynden ikke skrider. Forskellige huller spartles med 2 komponent epoxy spartel. Herefter slibning. For at undersøge hvordan topcoat er at arbejde med, gøres lemmen på fordækket klar til en behandling. Skridmønsteret slibes bort og overfladen spartles. Et enkelt lag topcoat i Draco farve 3032 sprøjtes på med alm. autolak sprøjte. Overfladen blev mat og appelsinhud-agtig, så for at få en glat overflade, vandslibes og poleres et hjørne. På billederne herunder ses genskin fra loftslampen. Konklusionen på denne test, er at det formentlig bliver nødvendig at vandslibe hele båden, efter der har fået ny topcoat. Det er sikkert umuligt at opnå en fornuftig lagtykkelse, uden appelsinhud overfladen. Til foråret skal der laves et par forsøg mere, med malerpude/malerrulle. Der arbejdes videre med færdiggørelsen af instrumentbrættet. I grove træk har det været færdig i lang tid, men der har manglet noget finisharbejde. |