|
April - Maj - Juni 2011Apteringsarbejdet i spidsen af båden er tidskrævende. Der bruges meget tid på at samle, opmærke, adskille, tilpasse og igen samle de forskellige stykker træ, for at opnå en perfekt pasform. For at færdiggøre en kant af rustfrit stål, langs med køjen i spidsen af båden, var det nødvendigt at afmontere instrumentbrættet, ellers vil det stort set have været håbløst at få en god pasform.
For at få den rustfri kant til at ligge helt op ad træpladen, rettes denne af med overfræseren. Den rustfrie kant tilpasses glasfiberen. Herefter kan instrumentbræt med fodplade monteres. Mahognylisten kan tilpasses. Oppe under dækket, hvor vinduesvisker arrangementet er, skal der lukkes af med paneler. Her skete der så noget som ikke var planlagt. Kontrakten på leje af hal udløb d 1 maj og kunne ikke fornyes. Så midt i det spændende apteringsarbejde var det pludselig nødvendigt at flytte båden til et andet værksted. I forbindelse med flytningen afmonteres flybridgen, da det ikke vil være forsvarligt at transportere båden med den på, for den står rimeligt løst, samt at det hele tiden har været planen at tage den af for færdiggørelse og det nye midlertidige værksted ikke har tilstrækkelig loftshøjde. Der fremstilles et stativ, med hjul, som flybridgen kan anbringes på, på hovedet, så det derved er let at lime ny loftsbeklædning i, samt spartle en samling væk. Flybridgen er samlet af to dele, under aluminiumslisten, denne fjernes og samlingen spartles ud.
Her bliver båden kørt ud af hallen for sidste gang. Flybridgen er løftet af, båden står på "stylter", klar til at blive læsset over på landevejstrailer. Af sted på motorvejen. Båden på plads i det nye værksted, klodset op på bukke. Flybridgen på vogn, klar til at blive vendt på hovedet.
|