|
Januar - Februar - Marts 2014Aluminiumsrammen i cockpittet har været genstand for langvarig spekulation. En tidligere ejer har savet den i stykker, formentlig for at kunne løfte de oprindelige motorer ud for reparation. Selvom jeg for længe siden besluttede at ændre dørken i cockpittet, så der er en stor motorklap, i stedet for tre små (og aluminiumsprofilerne hen over hver motor alligevel skulle fjernes), var en reparation af den bærende ramme, uundgåelig. Rammen er løftet ud og saves i stykker. Herefter svejses rammen sammen og rettes op.
Oprettearbejdet var temmelig omfattende, da aluminium slår sig en del, under svejsning. Efter endt opretning, ligges rammen på plads. Det er planen at rammen skal males inden den endelige montage. På rammen er der svejset beslag, så den nye dørkarm i rustfrit stål kan boltes fast. Ligeledes er der svejset vinkler fast, under det tværgående stykke foran motorrummet, for at fiksere rammen. I februar måned fandt jeg motor nr. 2 til projektet, så flere års spekulationer er nu endegyldigt bragt til ophør. Motoren er her monteret i en test stand og klar til opstart. For snart et par år siden, tegnede jeg udstødningsflanger til Mercedes motorerne og har nu endelig fået laserskåret et par stykker, da motorerne er i hus Afprøves på den defekte model motor, passer 100 % Et udkast til hvordan manifolden skal udformes. Her med vandkammeret. Bygges komplet i rustfrit stål. Indvendig.
|