|
Oktober - November - December 2009Det er nu igen blevet for koldt til at lime, støbe og male. Derfor tages igen fat på "ikke temperatur afhængige opgaver". På instrumentbrættet på flybridgen skal der laves et lille panel, til at dække over en samling. Der indkøbes en mahogni planke, som bearbejdes med en overfræser. Monteres med skruer indefra, igennem hullet til gashåndtaget. Efter bunden er blevet malet indvendig, kan den rustfri bundramme nu monteres for sidste gang. Der laves de sidste beslag, for at få en stabil konstruktion. Endelig ligger rammen på sin plads. Til bundrammen skal der bruges diverse beslag. Disse skal børstes inden endelig montage. Ind imellem arbejdes der på drev. Uanset motorvalg, skal der 2 x Volvo Penta SX drev på agterspejlet. Igennem tiden er der indkøbt mere eller mindre defekte SX drev, som skal renoveres. Der er købt flere drev end der skal bruges, blot for at have dele nok at arbejde med. Først tømmes drevene for indmad, tandhjul, aksler og lejer. Herefter identificeres lejerne en for en, for at finde deres ophav. Det konstateres at der er lejer i både tommer og millimeter. Stort set alle lejer stammer fra en amerikansk producent ved navn "TIMKEN". Disse lejer bestilles ved en forhandler i England. Et par specielle lejer må bestilles ved Volvo Penta. Et enkelt leje kan også bestilles ved Mercruiser. Inden der kan påbegyndes noget montagearbejde af aksler, tandhjul m.m. skal diverse smådele fra Volvo fremskaffes (shims & pakdåser) Til at bore huller i agterspejl, for transom bolte, fremstilles en skabelon med borebøsninger i stål, for at sikre hullets retning igennem det tykke agterspejl. Diverse resterende beslag til gulvet boltes fast. Rummet til brændstoftanken har en stiver på midten, så det kan lade sig gøre at dele låget op i to. |